SEO tips voor 2017
SEO tips voor 2017. Het jaar 2016 is al weer bijna voorbij dus tijd om je voor te bereiden voor 2017. In 2017 worden zoekmachines nog geavanceerder, zijn de algoritmes nog verder ontwikkeld en wordt mobiel Internet steeds belangrijker. Hoe kan je daar als website beheerder nog beter op inspelen?
Onze SEO tips
In dit artikel geven wij je een aantal technische SEO tips om de zoekmachine positie van je website in 2017 te verbeteren.
Controleer je indexering
Het aantal geïndexeerde pagina’s bij verschillende zoekmachine heeft invloed op je aantal bezoekers en de bijbehorende conversie. Om gevoel te krijgen waarop de betreffende website is geïndexeerd en met hoeveel pagina’s, is er een handige tool genaamd WebSite Auditor. Deze tool geeft het aantal geïndexeerde pagina’s per zoekmachine weer en ook het aantal back links. Dit geeft inzicht en aanzet tot actie.
Zorg dat belangrijke pagina’s te indexeren zijn
Om na te gaan of je website goed geïndexeerd kan worden door zoekmachines, is het handig om je robot.txt te controleren. Dit bestand geeft aan wat een zoekmachine robot wel en niet mag indexeren. Om dit bestand te controleren maar ook aan te passen kan je bijvoorbeeld gebruik maken van de Google Search console. Deze handige gratis oplossing kan zowel de robot bestand testen als indexeren en koppelen aan je website, net als je sitemap.
In 2017 is dit juist belangrijk aangezien er steeds meer wordt geïndexeerd, denk bijvoorbeeld ook aan javascripts en stylesheets.
Google bekijkt alle Internet content statisch. Alles wat dynamisch vanuit een website database wordt gecreëerd, wordt automatisch niet meer direct geïndexeerd door Google. Veel WordPress hebben hier al in ingespeeld, bijvoorbeeld WP Fastest cache.
Waar de Google Search console ook handig voor is, is het nagaan van dubbele content. Dit kan je dus gemakkelijk controleren en uiteraard ook makkelijk verwijderen vanuit Google.
Wat belangrijk is om te weten welke pagina’s er een SEO waarde hebben en welke niet. Pagina’s zonder een SEO waarde kunnen beter niet geïndexeerd worden want ze kunnen een negatief effect hebben op je zoekmachine ranking. Houd daarnaast ook bij welke links er goed werken, koppel deze aan een sitemap.xml en de links dit niet werken, los ze op met een redirect 301.
Optimaliseer je interne links
Waardevolle links vinden zoekmachines belangrijk. Hierbij maakt het niet direct uit of ze intern of extern zijn. Uiteindelijk gaat het om de meerwaarde die de content oplevert in de vorm van kwaliteit, leesbaarheid en aansluiting op het zoekresultaat. Interne links kunnen dus van meerdere waarde zijn als het gaat om juiste verwijzingen en content.
Review je sitemap
Het is al eerder genoemd maar je sitemap wordt steeds belangrijker voor zowel je bezoekers als de zoekmachines. Het is van belang om de opgenomen links in de sitemap actueel te houden, vooral geen rotzooi te laten indexeren door gebroken links in je sitemap te hebben. Daarnaast mag je sitemap bij Google maximaal 50.000 url’s bevatten en niet groter zijn dan 10 MB.
Website snelheid
Het mobiele internet neemt steeds meer toe waardoor dit een speerpunt is voor website eigenaren voor 2017. Zorg dat je beoogde website hierin mee kan. Uiteindelijk heeft inlaadsnelheid van de webpagina’s ook invloed op je ranking in zoekmachines zoals Google.
Om na te gaan hoe snel een website wordt ingeladen, kan je dit kosteloos testen via de slimme webbased Google oplossing, te weten: PageSpeed Insights. Op basis van de uitkomst kan men een website gaan optimaliseren door bijvoorbeeld XHTML en scrips optimalisaties door te voeren.
Google geeft feedback op basis van de resultaten van de ingeladen url; erg handig en concreet.
Hopelijk heeft dit artikel je genoeg technische SEO tips gegeven om 2017 goed van start te kunnen gaan. Mocht je vragen of opmerkingen hebben, laat het ons gerust weten.
Ben je al enthousiast geworden over WordPress en wil je er direct mee aan de slag? Neem dan via de onderstaande knop contact met ons op voor de mogelijkheden of kijk bij Internet diensten.
[/fusion_text][fusion_button link=”http://www.webprogress.nl/contactformulier/” color=”custom” size=”medium” stretch=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”Stel een vraag” button_gradient_top_color=”#dd7c7c” button_gradient_bottom_color=”#dd7c7c” button_gradient_top_color_hover=”#62c47d” button_gradient_bottom_color_hover=”#62c47d” accent_color=”#ffffff” accent_hover_color=”#ffffff” bevel_color=”” border_width=”” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”left” animation_speed=”1″ animation_offset=”” alignment=”” class=”” id=””]Stel een vraag[/fusion_button][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]