[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” hover_type=”none” link=”” border_position=”all” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ animation_offset=”” class=”” id=”” min_height=””][fusion_text]

Zoekmachine optimalisatie

[/fusion_text][fusion_text]

Zoekmachine optimalisatie (ook wel seo of google optimalisatie genoemd) is één van de beste manieren om meer bezoekers naar uw website te krijgen. Uiteindelijk wil iedere (Internet) ondernemer meer klanten die leiden tot meer verkoop en rendement.

De vraag is hoe doet u dit? Is het iets makkelijks of dient u zich hierin te verdiepen en hoeveel tijd kost het? Gelukkig kunnen wij u melden dat het met vrij eenvoudige aandachtspunten goed in te richten is, waardoor u snel profijt kunt hebben van uw website.

De volgende simpele aandachtspunten kunnen wij u meegeven om zoekmachine optimalisatie zelf toe te passen:

Vind de juiste zoekwoorden voor uw business of website

Iedereen wilt goed gevonden worden in de zoekmachines zoals Google, Yahoo, Bing en meer. Door goed na te denken over uw zoekwoorden en deze bewust in te richten in uw website, kunt u het verschil al maken ten opzichte van uw concurrenten. Op Internet zijn hier allerlei handige gratis tools te vinden die u hierbij kunnen helpen.

Start een Blog of Vlog

Tegenwoordig vinden Internet bezoekers het leuk en leerzaam om allerlei handig artikelen te lezen of te zien via Video (op Youtube). Deze artikelen kunt u zelf ook opmaken via een Blog of Vlog.

Een blog is een website of onderdeel van een website waar dagelijks of wekelijks nieuwe berichten verschijnen.

Een vlog is een variant van een blog maar dan met korte leuke en leerzame videos. Ook hier kunt u zoekwoorden op een subtiele manier in verwerken waardoor uw producten of dienstverlening onbewust worden gepromoot.

Maak een koppeling met social media

Om uw doelgroep of klanten te bereiken is tegenwoordig het hebben van een aantal social media kanalen essentieel. Denk hierbij aan Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest en ga zo maar door.

Uiteraard is het van belang om wel de juiste match te maken tussen je doelgroep en een social media kanaal (voorbeeld: voor financiële dienstverlening is LinkedIn interessant en voor bijvoorbeeld mode artikelen juist weer Pinterest en/of Facebook).

Gebruik Google tools

Om uw vindbaarheid te vergroten, heeft Google een aantal handige tools ontwikkeld. De eerste Google tool die wij u van harte kunnen aanbevelen is Google Analytics. Google Analytics is een gratis programma die u kunt gebruiken om vrijwel alle activiteiten naar, op en van uw website te meten en inzichtelijk te maken. Google Analytics geeft u, na het maken van een makkelijk koppeling, een duidelijk beeld van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergave.

De tweede handige tool die wij kunnen aanbevelen is Google Search Console. Google Search Console is een gratis dienst die wordt aangeboden door Google en waarmee u de aanwezigheid van uw site in de zoekresultaten van Google kunt bijhouden en controleren. Ook dit is weer simpel te koppelen aan uw website.

Wel behoefte aan zoekmachine optimalisatie maar geen tijd?

Zoekmachine optimalisatie is een continue proces dat bijdraagt aan het verbeteren van de uw website bezoek. Het is van belang dat u zich hiervan bewust bent wilt u succes boeken met uw website voor uw Internet doeleinden. Te denken valt bijvoorbeeld aan contact, online aankopen, online dienstverlening of een andere gewenste Internet transactie..

Uiteindelijk zijn wij van mening dat een zoekmachine vriendelijke website meer rendement brengt voor u en uw bedrijf. Let wel: een zoekmachine vriendelijke website die technisch ook in orde is, is nog geen garantie voor succes. Het is het begin van succes op het moment dat u dit gaat combineren met de inzet van social media.

Uiteraard hoeft u dit niet allemaal zelf te doen. Wij kunnen u ondersteunen in bijvoorbeeld het maken van een plan van aanpak waarbij we een duidelijke rolverdeling kunnen maken. Zo houdt u grip op de investeringen en verbeteren we gezamenlijk het rendement van uw website.

Spreekt dit u aan en wilt u meer weten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

[/fusion_text][fusion_button link=”http://www.webprogress.nl/contactformulier/” color=”custom” size=”medium” stretch=”” type=”” shape=”” target=”_self” title=”Stel een vraag” button_gradient_top_color=”#dd7c7c” button_gradient_bottom_color=”#dd7c7c” button_gradient_top_color_hover=”#62c47d” button_gradient_bottom_color_hover=”#62c47d” accent_color=”#ffffff” accent_hover_color=”#ffffff” bevel_color=”” border_width=”” icon=”” icon_position=”left” icon_divider=”no” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”left” animation_speed=”1″ animation_offset=”” alignment=”” class=”” id=””]Stel een vraag[/fusion_button][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]